Pokolenie Z to najmłodsze pokolenie, które właśnie weszło na rynek pracy. Będą największym pokoleniem, przewyższając millenialsów. Kim są? Czego oczekują? Jak biuro może ich zadowolić i sprawić, że będą szczęśliwi?
Oto krótkie podsumowanie: Kim jest pokolenie Z?
Znane również jako "zoomers", Pokolenie Z to grupa ludzi urodzonych między 1995 a 2012 rokiem. Są oni dzisiejszą młodzieżą. Są najbardziej wielokulturowym pokoleniem w historii Ameryki. Są nie tylko tech-savvy, ale także digital natives. Byli zaledwie niemowlakami, gdy telefony komórkowe stały się wszechobecne. Członkowie pokolenia Z nawet nie wiedzą, jak wyglądało życie przed Internetem.
Osoby z pokolenia Z są asertywne, zdecydowane i wytrwałe.
Mają rację. Przeżyli wiele trudnych chwil, w tym kryzysy gospodarcze, globalne katastrofy i pandemie. Od najmłodszych lat są wtajemniczeni w sprawy świata i od dziecka potrafią nadać sens skomplikowanym zagadnieniom.
Pokolenie Z oczekuje, że Millenialsi będą lubili pewne rzeczy od swoich pracodawców.
Na przykład praca hybrydowa jest elastyczna - 71% twierdzi, że szukałoby alternatywnych możliwości, gdyby musiało wrócić do pracy w pełnym wymiarze godzin.
Oczekują elastyczności, ale cenią też fizyczne biuro.
Byli najbardziej dotknięci tym problemem ze wszystkich pokoleń. Wielu z nich podjęło pracę zaraz po pandemii i przez długi czas byli odizolowani. Niektórzy nie widzieli swoich współpracowników przez miesiące, radząc sobie z tym poprzez brak kontaktu. Frustrujący był również brak uwagi ze strony kierowników.
Czego dokładnie pokolenie Z chce od biura?
Po pierwsze: Układu, który komunikuje przejrzystość (ponad strukturą hierarchiczną).
Wyobraź sobie przestrzenie, które pozwalają na swobodny przepływ komunikacji.
Istnieją również kabiny z rezerwacją (patrz kolekcja Hushoffice). Te kabiny działają na zasadzie kolejności zgłoszeń. - Zamiast prywatnych biur lub boksów. Dla zespołów, które chcą stworzyć elastyczne miejsca pracy, świetną opcją są przenośne przegrody z tablicą.
Wiele osób z pokolenia Z preferuje tradycyjną komunikację w pracy.
72% woli komunikować się osobiście ze swoimi szefami i współpracownikami. Wynika to częściowo z faktu, że czują się niespokojni i niepewni, gdy nie otrzymują wystarczającej informacji zwrotnej. Pocieszające jest prowadzenie rozmów w czasie rzeczywistym. Wielu z nich dopiero co ukończyło studia i przyzwyczaiło się do otrzymywania regularnej uwagi od swoich profesorów i rówieśników.
Zaprojektuj "miejsca odpoczynku", aby wspierać zdrowie psychiczne.
Jest to pokolenie, które jest najbardziej niespokojne i zestresowane. Nie jest zaskakujące, że 66% chce, aby ich firmy inwestowały więcej w ich zdrowie psychiczne. 82% chce również, aby więcej czasu było poświęcone zdrowiu psychicznemu. Chcą także płatnego czasu wolnego i wyjść zespołowych.
Ludzie z pokolenia Z, ogólnie rzecz biorąc, nie są pracoholikami jak millenialsi.
Nie identyfikują się ze swoją pracą, a w życiu stawiają raczej na umiar. Wszystkie trudy, których doświadczyli w swoim życiu sprawiają, że to wszystko jest logiczne. Ludzie z pokolenia Z chcą mieć wszystko co najlepsze, co świat ma im do zaoferowania. Nie lubią być przepracowani. Są przeciwnikami pracoholizmu. Są też niezwykle świadomi swoich uczuć i tego, czego chcą. Przeciętny przedstawiciel Pokolenia Z wychował się w Internecie, wyrażając swoją opinię na temat aktualnego stanu rzeczy.
Ich "ruch antypracy" mówi wszystko. Zoomerzy nie będą pracować, jeśli nie będzie ich to bolało.
Pokolenie Z chce żyć szczęśliwie. W rzeczywistości są dwa razy bardziej skłonni do medytacji lub praktykowania mindfulness niż wyż demograficzny. Aby przyciągnąć i zatrzymać ich, ich biuro musi spełniać wszystkie ich potrzeby, w tym finansowe, emocjonalne i społeczne.
Co możemy powiedzieć o pokoleniu Z?
Ta grupa jest świadoma swoich potrzeb i nie waha się o nie pytać. Socjalizacja. Wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego. Rozwijania umiejętności. Pozytywne środowisko pracy. Równowaga między pracą a życiem prywatnym. To przyciągnie młodą siłę roboczą, która zmieni krajobraz i przejmie miejsce pracy.
Czego pokolenie Z oczekuje od biura?
- Układu, który komunikuje przejrzystość, a nie hierarchiczną strukturę
- Prywatnych przestrzeni do prywatnych dyskusji
- Niekolaboracyjne "miejsca odpoczynku", które wspierają dobre samopoczucie psychiczne.
- Miejsce, w którym technologia nie jest problemem.
- Punkty zapalne dla socjalizacji
- Świetne przestrzenie szkoleniowe do rozwoju umiejętności.